När en kund köper en produkt i Storbritannien får de fördelar av lagliga rättigheter som hänför sig till kvaliteten på produkten (dina ”lagstadgade rättigheter”). Du kan verkställa dessa rättigheter mot din återförsäljare. Hos Shark® är vi dock så säkra på kvaliteten hos våra produkter att vi ger dig en extra tillverkargaranti på upp till fem år. Dessa villkor gäller endast vår fabriksgaranti och dina lagstadgade rättigheter påverkas inte.
Villkoren nedan beskriver förutsättningarna för och omfattningen av vår garanti. De påverkar inte dina lagstadgade rättigheter eller återförsäljarens skyldigheter och inte heller ditt avtal med återförsäljaren.
Shark® garanterar
En hushållsapparat som en ångmopp är en betydande investering. Din nya apparat ska fungera korrekt under en lång tid. Den medföljande garantin återspeglar tillverkarens förtroende för sin produkt- och tillverkningskvalitet.
Varje apparat från Shark® levereras med en kostnadsfri garanti på delar och arbete. Vår kundtjänst
200 898 314 är öppen måndag till fredag kl. 9.00–18.00. Det är gratis att ringa och du kommer direkt i kontakt med en representant för Shark®. Du kan också få support på www.sharkclean.se.
Hur registrerar jag min utökade Shark®-garanti?
Du kan registrera din garanti online inom 28 dagar från inköp. För att spara tid bör du ha följande information om din apparat till hands:
• Serienummer (på maskinens klassificeringsskylt)
• Datum då du köpte maskinen (kvitto eller leveranskvitto)
• För att registrera online, besök www.sharkclean.eu/register-guarantee
VIKTIGT
• Både 12-månadersgarantin och den förlängda garantin för ett år gäller från produktens inköpsdatum.
• Spara alltid kvittot. Skulle du behöva åberopa den utökade garantin behöver vi kvittot för att.
Vilka är fördelarna med att registrera min kostnadsfria Shark®-garanti?
När du registrerar din garanti har vi dina uppgifter till hands om vi behöver ta kontakt. Du kan också få tips och råd hur du får största möjliga nytta av din Shark® ångmopp och höra de senaste nyheterna om Shark® nya tekniska lösningar och lanseringar.
Om du registrerar din garanti online, får du genast en bekräftelse om att vi har tagit emot dina uppgifter.
Under hur lång tid gäller garantin för nya Shark®-apparater?
Vår tilltro till vår design och kvalitetskontroll innebär att din nya Shark® garanteras i totalt fem (5) år.
Vad täcks av den kostnadsfria Shark®-garantin?
Reparation eller byte av din ®-maskin (enligt egen bedömning av Shark®®) inklusive alla delar och arbete.
En Shark®-garanti gäller utöver dina lagliga rättigheter som köpare.
Vad täcks inte av den kostnadsfria Shark®-garantin?
• Tilltäppning. Se bruksanvisningen för information om hur du åtgärdar tilltäppningar av ångmoppen.
• Normalt slitage.
• Oavsiktlig skada, fel orsakade av försumlig användning eller skötsel, missbruk, försummelse, vårdslös användning eller hantering av ångmoppen som avviker från den Shark® bruksanvisning som medföljde din maskin.
• Användning av ångmoppen för något annat än normala hushållsändamål.
• Användning av delar som inte monterats eller installerats i enlighet med bruksanvisningen.
• Användning av reservdelar och tillbehör som inte är äkta Shark®-komponenter.
• Felaktig installation (om den inte har utförts av Shark®).
• Reparationer eller ändringar som utförts av andra parter än Shark® eller dess ombud.
Vad händer när min garanti går ut?
Shark® utvecklar inte produkter som bara håller en begränsad tid. Vi välkomnar våra kunders eventuella önskemål att få sina ångmoppar reparerade även efter att garantin har gått ut. Kontakta i så fall vår avgiftsfria kundtjänst på 200 898 314 och fråga om vårt garantiprogram.
Var kan jag köpa äkta Shark®-originalreservdelar och tillbehör?
Shark® reservdelar och tillbehör utvecklas av samma ingenjörer som har utvecklat din Shark® ångmopp. Du hittar ett komplett utbud av Shark® reservdelar för alla Shark®maskiner på www.sharkclean.eu/parts. Tillbehör finns på www.sharkclean.eu/accessories.
Kom ihåg att användning av andra delar än Shark® originalreservdelar gör garantin ogiltig.